Thursday, August 10, 2017

Gambar Raya Aidilfitri 2017


Ceh, syawal dah berlalu pergi baru nak bubuh gambaq raya hahaha, apa la hang ni :P ntahnya dah berapa hari lagi nak raya haji pulak kan...

Oklah, aku nk cerita sikit lah Raya 2017 kali ni...semuanya prepare last minit weh...tak tau pasai pa...dengan kewangan tungging langgang hahaha...

mayb sebab kami baru pindah rumah, so memang guna duit banyak lah...pastu duduk plak sekitar aloq staq, tesco dekat, aman central dekat, giant dekat hahaha...motifnya? faham-faham ja la hahaha

ok nak citalah pasai baju raya kami anak beranak...kononnya tahun ni trend kebaya/kebarunglah, aku nk ikut trend la kan...baju aku, aku beli kt Annajah Shop, murah ja RM85 ja sepasang (tak termasuk postage) ada yang lain juai smpi RM109 ( tak termasuk postage) baju aku dapat seminggu sebelum raya, siap kena alter, sebab besaq, hahaha, aku rasa mcm aku gemok sangat pi amek XL kekeke....

pastu baju fathia fatima aku beli dekat web http://momshousebabyshop.com/ kiranya ni kali kedua aku beli lah, tahun lepas aku beli untuk fathia, tahun ni repeat beli lagi, sebab kain kapas serap peluh...taaaaaapiiii sangat menghampakan huhuhuhu...ukuran baju tak di beri dengan betoi...aku beli baju fathia saiz L, bahu saiz 11 inci, sedangkan bahu fathia 9 inci ja, aku pikiaq tak palah, nanti boleh pakai lama beli besaq sket, sekali sampai, elok2 jaa....hmmmm....tapi labuh tu tak kisah la, sebab dia cepat tinggi....baju fathia oklah...puas hati...

mai kat baju fatima, masa tu fatima 8 bulan, aku amek lah saiz xs...dia kata xs utk 5-9 kg, (6-8 bulan) fatima berat baru 6 kg...sekali smpai, weeeeh ni baju anak patung ka ni? baby yang baru lahir pun tak muat kepala nak masuk leher baju tu.....weeeh apa ni? nak hangin pun tak guna, sebab dah last minit beli, pada muka hahaha...aku snap gambaq, dan inbox pada fb momshousebaby tu, di balasnya, inshaAllah tahun depan akan buat zip pada depan baju...hmmmmm......last aku bagi kt mak aku, mintak tolong dia alter, mak aku tetas bahagian depan tu, letak butang katup...dan baju tu kecik dengan fatima, hampa tengok tu, nampak perut dia kan? hahahaha...dah la mahai weh RM79 huhuhuhu...demi nak sedondon kan...kalau upah pun berbaloi la boleh pakai, ni pakai sekali ja huhuhu...serik dah, tahun depan tempah awal la jawabnya huhuhu.....

ok bab baju laki aku plak...hat ni lagi sadis...malam raya baru nak cari...dia sibuk nak kurta, kurta, kurta hahahaha....masalahnya kurta yang ada, yang dia minat tak dak kaler sedondon iaitu dark purple, hadoi penin....pukul 1 pagi malam raya dok kt tesco mergong lagi, dia cari baju...tak jumpa, pastu pi bazar kt stadium plak...sampai pukul 3 pagi kot...sekali warna lari 1 tona lebih cerah hahaha, dan bukan dark purple, dan bukan kurta tetapi baju raihan (butang sampai bawah) hhahaha, aku hanya mampu hahahaha ja la...

sebabnya dia eksen, dia kata baju dia tak pa...cari lambat2 tak pa, aku ingat dia tak mo raya dah hahaha...

dah di pagi raya, fathia demam huwaaaaa....ikutkan di awal pagi memang nak balik rumah mertua, tapi memandangkan fathia mmg tak larat, tgk mata dia kuyu saja....jadi, lepas makan ubat, kami tunggu dia kebah...dalam pukul 12 macam tu dah ceria, Alhamdulillah...tapi memang spare ja la ubat demam tu dalam bag....

dan fathia berlarutan demam sampai raya ke 4, on dan off...masalahnya dia aktif...aku pikiaq yang baik2 jalah, mungkin antibodi dia tengah nak di bina, sebab tu dia demam....

ok, itu sajalah cerita baju raya dan raya 2017 yang tak best...tapi best dengan kehadiran fatima, sebab fathia ada kawan yeaaaay ^^

xoxo
Lanabusybee

0 orang yang tak busy ^^:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...