Thursday, February 27, 2014

Pengalaman bersalin part 2

Lepas dah di masukkan ubat tu. doc suruh aku tidur selama sejam, jangan kencing takut ubat jatuh...so berbaring je la aku rehatkan diri...tapi jangan harap nak boleh lena nyenyak yer, sat2 nurse mai check tekanan darah dan dengar jantung baby....sat2 doc pelatih mai buat review, sat2 pesakit hujung katil tu dok sembang dlm tepon dgn anak2 dia la, adoooi stress betoi...nak rehat memang x bleh la kan huhuhu...

pukul 11.30 check bukaan lagi... still 2 cm...doc kata, kalau tak bukak, malam ni induce sekali lagi. pastu doc mcm buat regangan lak kt dalam tu, bg cepat bukaan, uii sakit huhuhu...masa ni dah rasa sakit 3-4 kali dah dalam 10 minit...dh rasa kerap dah....

Petang tu husband mai siap bawak teh o panas dengan telur kuning, dah campur dalam air tu...minum rasa mcm teh tarik ja... dekat pukul 6 mcm tu, aku dah trasa sakit...semakin laju sakitnya...dalam 5 minit tu, 3 kali rasa sakit...so ok tahan ja la...yg husband aku nak picit2 tangan la, usap rambut la, semua aku tak mau, rasa mcm rimas hahaha...boleh plak mcm tu...

masa pukul 7.30 ptg tu, rasa tak tahan dah sakitnya...dia rasa sakit mcm nak terberak, tapi berak yang tak boleh nak keluar, mcm sembelit tu,, ha mcm tu la hahahaha....pastu aku suh doktor cehck bukaan dah berapa, sbab sakit sangat...dah 3 cm dah...masa tu husband aku dah balik, tapi sebenarnya dia pi surau, sebab dok rasa aku boleh masuk labour room mlm ni gak...masa sakit tu, aku tanya doc, xleh bagi ubat tahan sakit ka? dia kata ada pro dan con...pastu nurse tu plak, siap kata kt aku, "saya ni kalau buka 3 cm, bagi saya tak dak la sakit pun, biasa ja" oi lain orang, lain rasanya tau...setgh org dh bukak 6 cm pun x rasa sakit pun huh, hangin jugak aku dengan nurse ni huhuhu...

so malam tu tak jadi masukkan ubat, sebab dah bukak 3 cm, doc kata, maksudnya, dia dah bukak semulajadi la tu, xyah paksa dah...ya la...pastu nurse yang lain ok mai amek tekanan darah aku, sah2 la tinggi oooi, aku tgh sakit ni huhuhu....

dalam dok tunggu dan menikmati kesakitan ni, aku berjalan2, pastu berbaring, semua tak kena...elok pukul 12 ja, aku memang tak tahan, sebabnya, masa selang tak sakit tu tak sampai 1 minit pun...so aku xleh nk buat apa....makan pun telan ja, minum air pun xdak rasa apa dah...sakit sangat...betoi la orang kata sakit induce ni lain dengan sakit yang semulajadi...pastu pukul 12 check bukaan, dah bukak 4 cm...so dah boleh masuk labour room dah....

bersambung lagi la yer miahahaha

1 orang yang tak busy ^^:

emma marini said...

Rasa sejuk ketaq tu sebb kesan ubat bius epidural tu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...