Monday, January 27, 2014

36 Minggu

Dup dap dup dap...dah 36 minggu ni...rata2 dari pengalaman kawan2 yang pernah bersalin, bgtau 37 minggu tu derang ada yang dah bersalin dah...ada jugak 38 minggu...ha sudaaah...neves dah ni...

Harini check up,harap2 yang last, eeeh hahaha...neves tapi tak sabaq sebenarnya hehehe....

Alhamdulillah...semua ok, hb dah naik jadi 12, hoyeeaaay...darah tinggi pun 120/70...leganyaaaa...kencing manis under control, cuma terbabas time malam tu 6.7mmol muahehehe...

Barang2 untuk bawak ke hospital,tak packing lagi...esoklah...takut jugak ni...nyesal xamalkan awal2 baca surah2 ketika mengandung masa awal pregnancy, tgh pulun sekarang ni, mcm dah semput, nafas pendek...tapi aku gagahi jugak...kena paksa...

Air selusuh, Alhamdulillah, suami dah bacakan pada vco tanamera...baru minum satu sudu hahaha,punya la malas...padahal bukan xlalu, telan ja pun...

Ha berbalik pada cerita hb aku yang rendah tu, nurse bgtau, kalau hb rendah, nanti masa bersalin, darah lambat beku..bahaya pada kita...ni nurse cita 2 minggu lepas...pastu dia suruh continue makan iberet, padahal dh dua bulan aku dok makan set shaklee ja muahehe..sebulan lepas, hb aku 10.9, harini 12..Alhamdulillah...dah la aku ni jenis payah nk telan sayur hijau...aku rasa susu kambing hi goat pun membantu...

Eh satg orang dok kata taksub dgn supplemen plak hahaha...padahal tu adalah usaha kita...Allah yang tentukan...kalau kita biar ja, xdak usaha nk makan untuk elokkan hb, so mcm mana nak elok kan? Daging mmg aku tolak,xmau makan,takut darah tinggi...so ayam dgn ikan ja...sayur hijau? Kangkung? Lagi laaaa xlalu...sayuq kobih ok...

So sapa yang nak try set pregnant shaklee, boleh lah roger aku ^^(dan lagi promote hihi), tapi konsultasi pengambilan supplemen ni, adalah selepas pembelian khas untuk customer2 aku sahaja ^^..beli dengan orang lain, ha pi tanya depa hikhikhik....bukan kedekut ilmu, tapi orang yang juai tu, berhak untuk bgtau cara pengambilan supplemen ni, bagi ada tanggungjawab sket, sevice after sales kaaaan^^...

Ha k dah2, melalut sangat dah ni hihihi...doakan aku dipermudahkan segalanya, amiiiiin.....

0 orang yang tak busy ^^:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...