Saturday, December 14, 2013

Deodorant untuk kulit sensitif

Sejak mengandung, Alhamdulillah, aku xdak morning sickness..cuma tak boleh bau2 yang tengik2, mcm pewangi rumah ambipur, ink printing banner, sesetengah perfume dan juga alah kepada pemakaian kosmetik, sama ada eyeshadow, eyeliner, foundation, deodorant suma xleh...nanti dia akan naik gatai2 dan merah2..padahal sebelum ni ok ja...alahan la tu...so korang pun boleh agaklah baby apa kan? Hehehe.

Tambah2 lagi kalau pakai eyeliner, aku ingatkan sebab brand kot, beli yg simply siti, pakai, dok petang ja, mata gatai2, esoknya bengkak weeeh..dah la mata aku ni besaq, klu bengkak dah mcm mata katak dah huhuhu..pastu try pki yg avon..puuun sama gak...pakai yg maybeline gel cream punya, pun sama...adoi la..susah2 sangat tak yah pakai laaah..harap2 pas bersalin oklah...

Kalau eyeliner tak pakai, ok lagi la..muka xnaik seri..tapi kalau deodorant xpki, aku pun pening dgn bau badan sendiri hahaha..dah sah2 mengganggu pencemaran bau pada org sekeliling hahaha...seblm ni aku pakai garnier..utk sensitif skin...tapi xjalan weh...bila berpeluh, gatai2, jadi merah2 uwaaaa...pastu mula la aku up status tanya cdgn kawan2... mcm2 yg cadang, crystal deodorant lah (tapi aku xsuka yg tu,dia xyah bau pun), mark n spencer lah..pastu allum apa ntah dgn simple punya..

So aku pun pi la cari kt watson..jumpa yang simple punya..ok xdak bau..harga pun dlm rm9 lebih..xla mahal sgt..

Dan akhirnyaaaa...memang simple ja la pasni aku beli...tak dak bau, dan badan pun xberbau..yeeeeah,bebas dari bau banglaaaa hahaha...

0 orang yang tak busy ^^:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...