Friday, August 23, 2013

Aku dan buku merah

Buku merah jangan lupa bawa, moga-moga belum tamat tempoh...eceh lagu bawa daku pergi plak hahaha...ni bukan buku merah pasport tu la...ni buku merah rekod kehamilan la, ada org panggil buku merah, ada yang panggil buku pink, tapi buku yang sama ja hehehe..

apa kisahnya? Aaaaa rasa menyesal pun ada...kesal sebab bukak buku lambat...napa bukak lambat, dua pupu aku kata, bukak buku ms 12 minggu xpa, kalau bukak awai nanti hg cemuih nk kena pi klinik selalu....kalau la hg baca ni nurun hahaha....pastu ada jugak nurse yg sambung belajar kt kolej jururawat,pastu datang kedai (masa buat banner), dia bgtau yang elok bukak masa 12 minggu, ha 3 bulan la tuh...doktor Gangga plak suruh bukak lepas habis mkn asid folik yg dia bg, kiranya 2 minggu lepas scan first time tu...tapi aku ketegaq hahaha....

Lagipun aku nekad nk bukak lepas raya...elok pi klinik ja, dah 13 minggu time tu...sekali nurse check dari tarikh akhir period masa first day, kandungan dh 16 minggu...haaa mana satu ni?

So tarikh duedate aku masih samar2 lagi ni...selasa lepas checkup kali kedua, sekali kena minum air gula dan scan baby...bab minum air gula, nanti cita lain entry la hahaha....

masa scan perut tu, doktor beletiaq la...haaa hambek...dia kata tu la bukak lambat lagi, dah susah nak tau duedate bila dah...pastu siap kata aku silap kira tarikh...ish xtau...rasa betoi dah huhuhu....aaaa nyesal2...
so ibu2 yang baru tau mengandung, pi la bukak buku merah cepat2 yer...jangan tiruuuu macam sayaaaaaa hahaha....

0 orang yang tak busy ^^:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...