Tuesday, July 2, 2013

Tips untuk Hamil

Eceeeeh....dan2 share tips kaaaan. hehehe....so tak salah kalau aku share, tapi ni tips daripada apa yang aku amalkan...so aku nak kongsi kt sini, mana tau lepas ni korang pulak kan hehehe

Sebenarnya sepanjang 3 tahun aku berkahwin, aku tak pernah pi berurut mana2 bidan, tak pernah pi jumpa doktor untuk check apa masalah aku...sebabnya, aku bertekad, cukup 3 tahun, tak pregnant jugak, aku nk pi jumpa doktor, check apa sebabnya tak hamil lagi kan...

stress gak bila MIL dok tanya, tak mau ikhtiar ka? pi la berusaha, berurut ka, jumpa doktor ka...tu kak xxx dah pi berurut buat mcm2 dah...biasa la aku, sure jawab, alaaa xdak rezeki lagi, nanti2 la...nanti ada laaa...bukan tak berusaha, rasa mcm biar dulu, kalau ada Alhamdulillah...kalau xdak lagi, bukan rezeki lagi...haaa gitu la aku punya prinsip...tapi bila orang sekeliling tnya, xstress pun, habaq ja, xdak rezeki lagi, sudah, jangan marah2 kan depa, depa prihatin tu ^^...

aku pernah tanya member aku, dia pun sama mcm aku, xpernah pi berurut or jumpa doktor, tapi berjaya hamil setelah 4 thn berkahwin, katanya banyakkan bersedekah....start dari ctu aku amalkan amalan sedekah...jgn rasa, "aku ada rm10 ja dalam purse ni" jangan, sedekah biar ikhlas...kita sedekah rm10, nnt kita pi cucuk lain kt mesin atm rm100 kan hehehe....tapi bila dah hamil, jangan pula tinggalkan amalan bersedekah ni....

salah satu usaha yang suami aku buat, dia kirimkan doa untuk kawan dia yang pergi umrah, untuk berdoa kami supaya murah rezeki dapat baby ^^...mungkin salah satu juga kan...pastu kawan dia balik dari umrah, siap bagi buah zuriat dengan hati unta, tapi kami berdua tak makan pun, malas hahahaha....

usaha ketiga yang mungkin mempengaruhi faktor kehamilan aku ni, adalah daripada GLA Complex Shaklee dan juga set kesuburan yang lain...boleh click link tu ya untuk membaca info pasal GLA ni hehehe ^^...aku minum esp shaklee secara konsisten setiap pagi, dan juga ambil GLA secara konsisten juga...awas, ada cara pengambilannya tau ^^...period aku ni tak berapa nk teratur, kadang2 lewat 2 minggu, kadang2 lewat 5 hari...ha mcm tu la....bila lewat 6 hari, aku dh check upt, xdak apa2 pun, so rasa mcm normal la tu dh lewat 20 hari hahaha....aku check upt semula masa period dah lewat 25 hari, memang double line clear gila la kan..Alhamdulillah....so sapa2 nak try consume set kesuburan shaklee boleh contact aku k (independant distributor shaklee 019-569 0004 -Ruby ^^)

cara keempat berdoa dengan secara specifik untuk mendapatkan zuriat...tak yah nk kias2, doa spesifik terus, "Ya Allah, murahkan rezeki kepada keluarga kami, kurniakan zuriat kepada kami jika inilah masanya, sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui..." dan sentiasa bersangka baik dengan Allah, ada sebab kenapa kita di kurniakan anak lambat...cuba fikirkan balik ^^ mungkin belum dapat kerja, mungkin kewangan tak mencukupi, mungkin belum bersedia....tapi jangan plak kita rasa, eh nak dapat anak ka, tapi kewangan tak kukuh macam mana? no no no!!! anak adalah rezeki Allah....bila anak itu di lahirkan, maka adalah rezeki bagi anak itu, InsyaAllah.....^^

ha satu lagi, rajin2lah berzikir...sejak aku join group shaklee ni, macam2 amalan rohani yang selalu kita lupa, dapat di praktikkan....so sapa yang nk join ahli shaklee dengan aku, moh la kita email2 ehehehe (sempat lagi tu hehehe)

oklah, suami dah ajak masuk tdoq, dia kata tu ada baby nk tdoq dah tu hahaha.....
ok daaaaaa



3 orang yang tak busy ^^:

Siti Hajar said...

Tahniah ruby.. ang dah pregnant dah..
jga diri n baby baik2 tau. jgn buat benda berat2.. setiap org yang Tanya kita tu memang stress tapi anggap ja lah depa mendoakan kita cepat dapat bby.. seronok beb aku dgr ang dah pregnant. aku dulu pun try mkn GLA Shaklee tu. tup tup baru sebulan mkn aku dah rasa lain mcm. bila check upt +ve.. seronok sgt.. terkebil-kebil laki aku dulu tiba2 bini peluk pagi2 buta sambil menangis. dia ingat aku ni mengigau. cit! bye ruby :)

Siti Hajar said...

tahniah ruby.. aku pun mkn GLA complex tu jugak. baru sebulan mkn terus lekat. Alhamdulillah. syukur.. aku tumpang happy.. jga diri baik2 tau.

Anonymous said...

Assalam..

salam perkenalan... :)

Blogwalking untuk tambah kenalan dan jalinan ukhwah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...