Monday, July 1, 2013

Alhamdulillah...

Ya Allah....lamanya aku tak berblog kan....ok, kali ni memang xleh miss untuk blogging hehehe....sebabnya...jom teruskan membaca ^^

11 hb jun yang lepas, anniversary aku dengan husband yang ke-3 tahun...23 mei retu besday aku...punya la banyak event penting, tapi tak update pun kt blog kan hahaha, ntah apa2 ntah....

meh aku cita bulan 5 dulu....masa awal bulan 5, kan kita semua sibuk dengan pilihanraya, bahang pun terasa pada family aku jugak...abah kan orang kuat....anak-anak pun terpengaruh la hehehe....masa dapat tau keputusan pilihanraya, agak menyedihkan...ya la, Kedah jatuh kembali ke tangan BN...tapi aku percaya ada hikmah di sebalik kejadian semua tu....elok seminggu pakat demam lesu dengan keputusan pilihanraya, aku plak demam bebetul...mula-mula selsema...ok, pastu baik..pastu demam teruk, pastu baik, tapi batuk start dari selsema sampai hujung bulan 5 pun tak baik2 lagi....hujung-hujung bulan 5 plak, aku sakit urat....ya Rabbi, baru umur 29 tahun dah sakit urat, sakit dia memang sukar di tafsirkan...nanti aku cerita di lain entry la ek hahahaha....

elok sakit2 semua dah lega, Alhamdulillah, rasa syukur sangat nikmat sihat tu...bila kita sakit, baru tau nikmat sehat tu kan....permulaan bulan 6 berlalu dengan pantas...aku jalani kehidupan bekerja dan menjadi isteri seperti biasa...masa anniversary xdak la sambut beria pun, belikan kan, makan ramai2 dengan Don Burger Bakaq hahaha...tu ja, simple, celebrate dengan adik sekali....

tapi masa bulan 6 ni, aku dok rasa saaaaaangat lapaq...suami kata "normal la tu kalau b lapaq" ceh hampeh betoi..so aku pun ingt normal la tu, letih keja, penat berpikiaq, so mesti lah lapaq kan...masa 15 hb 6, masa kenduri anak sedara suami, lepas kenduri ja kami ke perlis, aku teringin nk makan buah pelam harum manis...ni sebab dok baca status fb kawan-kawan la ni, bahaya jugak kan....sekali memang dah habis musimnya...so kami pun pi la makan steamboat yang murah dan best kt perlis tu...ha ni pun nanti cerita di lain entry ek...banyakknya hutang hahahaha....

aku makan memang banyak gila...memang rasa nk pecah perut hahaha...sampai rumah, rasa macm loya2 nk muntah...aku dok rasa, ni la padahnya makan banyak kan hahaha...dok esok paginya, sakit kepala kot...pelik sangat aih...aku try nak bagi muntah, tapi xmau keluaq apa2 pun...pelik ni....aku anggap ni perkara biasa je la kan hahaha...padan muka aku....

pada 27 ha 6, hari khamis, malam jumaat (hahahaha @@) suami dok makan durian sambil tayang2 dekat aku...mula2 rasa, sedapnya durian...elok dia lalu ja tepi aku, aku rasa mcm nak muntah...eh pasaipa ni?rasa ja, xla muntah pun hahaha....so aku pun pi la mandi dan bawa bersama UPT...sebelum mandi tu aku test dulu...adoi, ketaq nya bila nak tengok garisan tu...aku tunggu...tunggu....dan tunggu....sekali naik macam kt gambar di bawah ni....
Alhamdulillah!!!!  syukur padamu Ya Allah...sambil mandi tu, sambil aku menangis aaaaaaaaaaaa....dah siap semua, pastu pi tunjuk pada suami sambil teriyak2 (menangis2), suami lak muka blur, "betoi ka ni? satg line ni hilang?" adoi la suami oiii...takkan hilang punya...pastu dia pun belek2 la...betoi ka...yang aku dok menangis tak habis2 lagi, dok bersyukur...ya la, 3 tahun kot kami dah kawen...Alhamdulillah, Allah perkenankan doaku...mungkin inilah masa terbaik untuk kami berdua ^^....sekarang aku dah 7 minggu dah usia kandungan ku ini ^^

doakan aku dipermudahkan segalanya...sekarang ni tengah dok ngidam buah pelam, sebelum tahu kata pregnant, memang dh teringin, tapi abaikan ja...tp bila dh tau, cepat2 cari hehehe...pelam potong yang singgit pun layaaaan hehehe.....

*Nanti aku akan kongsikan sedikit tips untuk yang berusaha nak mengandung ^^
ok, bersambung lagi ya...daaaaaa

7 orang yang tak busy ^^:

Unknown said...

Alhamdulillah...tahniah ;)

blog ummi maisarah & hana said...

Alhamdulillah... Tahniah...

blog ummi maisarah & hana said...

Alhamdulillah... Tahniah...

me said...

Alhamdulillah congrates dear :)
Jage diri n baby elok2 k

Matjoe said...

tahniah dah mengandung. mmg boleh faham perasaan org yg lama kawin tp x dpt zuriat.

Farah said...

congrats cik b. jgn makan pelam sgt tau.. sikit-sikit je. :)

muneyp said...

tahniah babe!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...