Sunday, July 1, 2012

Selamat Tinggal Bandung Indonesia ^^

Aku berjanji ini adalah entry terakhir pasal bandung ni hehehehe...so pada sesiapa yang nak baca entry sebelumnya, dengan baik hatinya aku letak link kt cni ek hehehehe

Trip to Bandung - Part 1
Trip to Bandung - Part 2
Trip to Bandung - Part 3

Hari keempat kami dah bersiap2 untuk pulang ke malaysia....seawal pukul 6 pagi malaysia dah bangun dah, kul 6 malaysia, sama dgn 5 pagi di indonesia, dah terang benderang dah, tapi saangat sejuuuuk oooooh.....

inilah hotel yang kami menginap sepanjang bercuti kat cni...best kan, jalan nk masuk cni, berbukit sket, macam dekat korea dah rasa hahaha perasan

dan inilah hasil borongan kami hehehe...terpaksa guna dua orang paksupir, bawak dua buah mpv, sebab nk bawak barang hasil soping ni hahaaha....dasat kan...alaaaa bayangkan 10 orang punya barang kan.....

tetiba eh air cap badak..hehehe...yang bestnya air cap badak ni ada perisa oiii hehehe....hubby kata, orang indonesia ni susah nk minum ubat kot, sampai terpaksa buat perisa, supaya bagi minum hehehe... 

airport tax yang di kenakan hanyalah rp75000...tu pun nasib baik lah duit tax ni ada kat aku, aku tanya pada kak ida, airport tax ni nk bayar kat mana? pastu baru la kalut g cari kaunter, padahal kami dah beratur untuk masuk tempat menunggu dah hahaha....nasib baiiik....
 
lama jugaklah menunggu di airport ni...tapi sempat lagi menghabiskan sisa2 rupiah yang tinggal...aku simpan rp2000 oklah tu buat kenangan hehehe.....eh cantikkan pemandangan kt belakang tu kan? nak tengok apa yang kita nampak sebenarnya?

tara!! ni la yang di katakan tangkuban perahu (perahu terbalik)....nampak tak? xnampak? meh aku lukis tengok hiihihi
 
ok., so jelas tak? xnampk jugak? ha pi asah minda balik hahahaha..... 
 
my exopismate, thanks kak ida, sebab sudi tumpangkan saya di rumah akak and hantar saya sampi ke duta, mucha si gracias kak ^^...


daqn selamat tinggal Indonesia...InsyaAllah panjang umur, murah rezeki aku akan jejakkan kaki ke cni lagi...kak ida, nnt kita pi bawak laki lak la, hehehe.... 

dan hasil daripada shoppingnya, taraaaaa....
 
ini hanya separuh sahaja, sebab ada dah yang aku dah pakai hahahaha....cth mcm tshirt, kemeja, tudung dan mcm2 lagi hahaha...tak sabaq memang jadi mcm tu kekekeke.....

dan aku sempat gak la beli kerepek dari sana buat orang malaysia merasa di sini...kebanyakkannya makanan yang di goreng oleh orang indonesia menggunakan minyak tanak (minyak kelapa)..so rasa sedikit tak best di situ....memang kelapa banyak kot kat sana kan, lagipun senang nk buat minyak kelapa ni....

member aku bgtau, kerepek pisang tu memang sedap, so aku beli n try, rasanya tak macam apa? macam goreng pisang, tapi jenis rapuh, memang sedap hehehehe.....

dan ni tudung bawal yang aku beli....kalau ada sesiapa nak beli, aku jual sehelai RM15 sahaja....boleh klik link sini ya ^^

dan inilah part yang paling aku suka beli hahaha, kain pasang....ada 9 pasang aku beli, satu utk MIL, 2 utk mak aku, 1 utk hubby (baju melayu), dan selebihnya aku punya hahahaha, tamak kan?? dah lama aku tak shopping beli baju kot miahahaha....so sangat puas hatilah ^^...

so kat cni aku nak bagi bajet untuk korang yang pi ramai2 mcm ni, macam aku sorang, siap beli barang segala, tambang bas pi balik alor star ke KL, total semua lebih kurang RM1700 sahaja ^^...so simpan RM2k pun dah boleh pi dah...tamatlah sudah cerita pasal Bandung ni...sapa yang nak pi sana, selamat menghabiskan duit ^^ hehehehe

0 orang yang tak busy ^^:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...