Monday, April 23, 2012

Apps yang wajib ada untuk android user ^^

Holla....dah genap setahun aku menjadi android user...so, rasanya layak la kot nk tulis entry ni mencadangkan apa yang wajib di install pada hp android korang kan hehehe...(aaah buat2 layak ja la kan kekeke)..

so apps yang akan aku bgtau ni, korang boleh la search dekat market yer, InsyaAllah banyak membantu penggunaan korang seharian ^^

1. Big Button
- selalu orang akan kata, xbesh la touch screen ni, selalu typo ja kan...tak dak masalah (nada mcm YB shiro yer hahaha), install saja big button apps ni, so akan appear mcm kt bawah ni...tapi jangan lupa setting kat keyboard setting dulu ek....So far, aku memang akan install big button dulu, kalau lepas format hp ^^

 
 

2.WhatsApp
-  Ni apps no 2 yang akan aku install selepas big button hehehe..nk chatting free kan...tapi pastikan korang ada data plan dulu, kalau x, habis la kredit korang, aku tak taaaaau hahahaha.

 

3. Seesmic
- ok sessmic ni sebenarnya client untuk kita acces facebook dan juga  twitter  ...dia sangat ringan...aku suka guna seesmic untuk access twitter..untuk facebook aku guna ja facebook for android.. Seesmic ni yang beshnya boleh taip panjng2 dalam twitter, tapi nnt jadi link la...ringan dan terbaik ^^...kalau pakai twitter for android akan berat, hp aku asek low disk ja huhuhu


4. Period Tracker
- ha ni apps wajib bagi orang2 perempuan yer....untuk mengira hari datangnya period dan hari kesuburan eheeem ^^...bagi aku memang wajib ada sebab boleh tau bila akan datang period, so boleh prepare...tak yah la susah lagi nk tanda pada calender kan, old scool la hehehe.. DUlu PT hanya ada pada iphone, sekrang dah ada pada android user....apps yang berwarna warni, menarik ^^


5. Catch Note/Notepad 
- Catch ni lebih kurang mcm notepad la dalam hp kita...aku selalu letak dalam ni no akaun bank, alamat dan benda2 yang penting...yang bestnya, dia boleh simpan dan sync dalam akaun gmail kita ^^..kalau nk tulis list benda yang kita nk shopping pun boleh, tapi better la korang try OI Shopping list, tu lagi best ^^
 


6.Draw Something 
- ni ja la game yang aku main...eh game ke? bukan lah, main lukis2 hehehe....game angry bird dan lain2 dah boring....so main lukis2 dan teka orang lukis ok gak, mencabar minda hehehehe...

So untuk setakad ni, itu ja la dulu apps yang aku sendiri guna dan recommand kan ^^


Published with Blogger-droid v2.0.4

1 orang yang tak busy ^^:

Aisha Ali said...

nk try download draw something la.mcm best je. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...