Thursday, January 6, 2011

Selamat Tinggal Sabun Beras

 Alkisah daripada entry ini, maka aku nk sambung la kisah pakai sabun susu beras ni..Ala kalau korang baca tajuk entry pun dah boleh agak apa yang aku nak cakapkan kan? hehehe


Lebih sebulan aku dok pakai sabun susu beras tu...mula2 ok la...kulit rasa gebu...tapi lepas pada tu, xdak perubahan apa2 pun...bekas2 jerawat dok ada je...


semakin hati semakin naik je jerawat aku (ye la, org pempuan, kalau datang bulan bintang, mula la penuh jerawat huhuhu)..yang bekas lama tak hilang, yang baru, dok naik pulak huhuhuhu...


so aku tak tahan sangat dah tengok muka ni...comot wes ada bekas2 jerawat tompok2 hitam huhuhu


so aku mengambil langkah lain iaitu memakai semula sabun Tia Amelia hehehe...sebelum ni memang aku dok pakai sabun Tia Amelia je pun, saja gatai pi tukaq nk pakai garnier..terpengaruh tengok lisa surihani comel dalam iklan tu lah ^^(ya memang aku cepat terpengaruh tau ^^)...


Try sabun susu beras sebab dok baca blog nurul badiah tu...aku rasa, lain muka, lain la kesannya..bukan sabun tu xberkesan, mayb sebab muka yang tak sesuai dengan sabun tu kan....


last2, pi mai pi mai, sabun Tia Amelia je la aku dok pakai la ni...bersama2 moisturizer double effect rosy loreal tuh...moisturizer tu pun xdak kesan apa2 lagi ni ermmmmm......abeh nanti nak kena beli olay ja la kan, nk beli mary kay x mampu eden ni hehehehe....(boleh mintak hadiah besday tahun ni x? hehehe)

pic credit to blog ni .

Pasni tak yah nk menggatai tukaq2 lagi na....aku sensitif kalau hubby teguq "muka b comot la, galak ni naik jerawat byk" ahahahaha

p/s : lain orang, lain kulit kan...lain orang , lain juga masalahnya, bukan produk yang tak berkesan, cuma tak sesuai pada muka saja ^^

16 orang yang tak busy ^^:

perempuan xxxl said...

sy pon penah pkai sabu tia tu...best! best! tp npe ntah stop. huhu btw, kongsi la tips kat belog saya cmne awak yg dh tawen ni pon leh selim melim :)

habsahharun said...

assalam..
dulu kt pun pakai sabun tia amelia..
tapi tak de pape kesan..
ekceli kt nak try sabun beras tuh..
tapi takot tak sesuai..heee
btw, tengs share pengalaman :)

LanaBusyBee said...

habsah harun : w'salam...emm lain muka, lain la effectnya ^^..mcm lana dulu pakai sabun beras, xmo jadi apa2 pun...xpe la, akak try la, mana tau berkesan ^^

Anonymous said...

salam menyampuk.....

saya rasa sabun beras ni untuk putihkan kulit dan maintain kulit je.tapi kalau kulit tu ada jerawat tegar,carikla pencuci muka yang boleh bunuh jerawat ngan kuman2 tu sekali,carik produk yang ada tea tree,salycilic acid,neem,green tea,kulit kayu manis....

tiap2 masalah jerawat ni ada level2 nya.kalau jerawat tu kronik kenala pakai ingredients yang power sikit mcm salycilic acid,macam produk oxy dan krim nixoderm.

kalau jerawat tak tegar boleh carik yg ingredients mild sikit mcm tea tree,green tea,yang ni kesan pemulihan dia agak lambat sikit

saya tak pernah pakai produk buatan malaysia sebab saya rasa produk malaysia ni byk racun,pesen pun semua lebih kurang je,pencuci,toner,krim siang&mlm,ikut teori kan kebanyakan orang malaysia kulit berminyak,kenapa pengeluar keluarkan krim instead sepatutnya losyen muka(water based)

rekod membuktikan hampir semua kosmetik malaysia pernah ada rekod beracun,dari sendayu tinggi,natasya,de putih,syadira,n.visages,olyn,oh ye termasuk krim tia amelia

rujukan : http://www.facebook.com/notes/nur-beauty/47-produk-mengandungi-bahan-beracun-disenarai-hitam-by-jabatan-penerangan-malays/416738662595

kalau rajin boleh google: kosmetik beracun

pendapat saya,barangan jepun bagus dan sesuai untuk kulit org asia,kualiti terjaga,contoh produk biore,saya juga suka produk himalaya sebab rasa serasi

Diana @ BKKC said...

tulah..bermanfaat jugak info anon ne yek?

teringin nak tau..rpoduk jepun apa yang dia pakai? camne resultnyer?
coz...diana da cuba gak bermacam produk mesia (ST, felisa cosmetic, de putih, shadira, tia amelia...)

yang de effect juz falisa...tupun da lame renti pasal masalah jerawat dah ok..

skang ni nak cari produk ilangkan parut jerawat..dan rawat wajah kusam (kira nak agi cerah berseri la..)

Faraa Swift said...

sya ada jual sabun beras juga
contact about sabun susu beras tu
0134540850

meksu said...

sy dlu pn guna sabun ni jgak, tp ntah nape sy gatal tukar pakai sabun lain. mgkn sbb mudah lembik kot bla kna air. skrg ni sy still guna produk Tia lg tp sunblock dgn krim kunyit je. sunblock tu mmg pakai ari2 g kje, tp krim kunyit tu sy pakai bla muka naik jrawat je..

Jerawat said...

Informasi yang menarik..

zahra said...

salam...saya pkai produk bio essence bird nest..mmg best dan bkesan..dlu byk jerawat...skarang alhamdulillah xda lg...yg penting suami pun puji..:-)

Anonymous said...

Salam. Alhamdulillah...sabun beras ni sesuai dengan kulit saya. Kulit muka saya sejak ngandung anak pertama sensitif dgn semua produk whitening. Even loreal cream, moisteriser dan cleanser menyebabkan gatal2 pada muka ( masa bujang guna loreal ni.....halus mulus je muka tapi bila depa masukkan agen whitening dlm tu jadik tak menentu kulit muka. )Pastu mulalah epik bertukar brand .... Akhirnya kulit muka bole guna 3 brand so far.... Simple ( gel cleanser ), cream marigold dan sabun beras ni ( guna untuk muka dan badan ) pengalaman saya... Sabun beras ni berkesan bagi mereka yg kerap berpeluh, bau peluh tak timbul. Bila habis mandi je.....badan jadi harum....

petani moden said...

sy baru je bli arini sabun beras tuh....ptg td try...b4 diz datu je jerawat yg timbul....pas je pakai sabun tuh 2 kali...byk gler jerawat2 kecik naek!!!adoi!!!!sy pn x pasti disebabkan sabun beras or ape..tp yg ketara nye pas sy pakai sabun beras tuh jerawat kecik timbul..adoiyai!!!pening mak!!!

mama aslam said...

Cepat..cepat..cepat..dapatkan Sabun VCO+Bird's Nest yang memang superb!! Sabun pencuci wajah yang makin hangat di pasaran, makin mendapat sambutan walaupun baru sebulan di pasaran. Dapatkan segera untuk memperolehi kulit muka yang halus,licin, lembab, tak berminyak, kulit muka yang anjal, cerah dan berseri.Sabun ini diformulasi dari bahan-bahan terpilih seperti Minyak **** (VCO), Sarang Burung Layang-layang (Bird's Nest), Vitamin C serta beberapa herba rahsia lain khas untuk masalah kulit wajah.

Cll/sms/whatsapp sy di talian 0167817222

Anonymous said...

produk biore la asal usul jerawat jajah muka nie dlu2..

Anonymous said...

Better jgn bli produk malaysia yg jual dkat toko jamu. Sbb aku pun pernah pakai tia dan natasya. Then, bila stop muka tumbuh ruam dan jerawat. Skang ni dah masuk sebulan dah still berjerawat dan kulit jadi sensitif. Lm jugak nak heal produk beracun ni. So skang, aku pakai produk simple jer ada jual kat guardian untuk cool sbb takde perfume dan color. Kesimpulan nya aku nk nasihatkan kat korang jgn bli produk yg takde kkm. Sebaik nya beli produk yg ade kat guardian atau watson jer. Siapa yg masih pakai produk beracun tu, better stop. Dan bersedialah anda untuk repair semula kulit muka yg rosak tue

Unknown said...

Product farmasi adalah selamat. Cuma mereka lebih kepada pencerahan kulit, bagi yg ada masalah jerawat, kesan parut, jeragat, garis2 halus, pakai la sampai semput. Takkan pulih-pulih. Nak tau macam mana product tu memulihkan? Dalam masa 2bulan kita pakai nampak kesan pembaikannya, walaupun tak ketara. Produk farmasi lebih kepda pengiklanan. Product mcm mk yg cik kata tu tak diketahui ramai sbb lebih kepada penyelidikan. Btw, saya consultant kulit. Boleh dapatkan free consultation dari saya 😉 nasuha (+6011-27535270)

Nurdini BINTI hasbullah said...

Sis sye bruje try pkai sbb masa tuh Kwn suggest kn First2 tuh excited la tpi masa first pkai tuh Muka sya pedih but sya try la tnya Kwn blik dia kata first2 dia pkai mmng Mcm tuh nnti lme2 Okey. .Saya pon Mcm Okey2 but lps beberapa hri kulit Muka saya Bhgian tepi mengelupas skit sngt ..Sumpah skit gila kalau Pakai apa2 Krim2 atau pencuci Muka ..sekrng tgh Cari jln nak perbaiki kulit Muka balik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...