Wednesday, December 15, 2010

Tak sabaq nk tunggu pengumuman Dividen ASB 2010

sorry lama x update, xsempt pun nk buat auto publish entry...xsehat, selsema, hidung berdarah n demam huhuhuhu..

so entry cepat hari ni pasal dividen ASB...hai laaa....bila depa nk umumkan ni? xsabaq nk tempek kt blog dividen loan asb yang aku buat tuh...(over la tuh, thn depan baru leh check yer)..pastu aku dok asek belek blog ni ja, nak tengok kot2 la matjoe ada update pasal dividen ASB 2010 ni kan...

tahun ni masyuk la gak (harap2 mcm tu la, Alhamdulillah)..nk fokus kepada asalan ke, nk full fill my dream?

fokus asalan wang dividen --> bayar ptptn sebanyak dapat dividen(kalau dividen rm2k, 2k la aku bayaq)

fokus full fill my dream --> iphone 4 muahaha...semua kt opis pakat pakai blackberry owh jelezz, aku ja xmo pakai..aku ja pakai hp cabuk (penah kena ayaq hujan) yang memori kad dia hilang ni huhuhu....

eh ada satu lagi la fokus, fokus tutup kad kredit --> penting gak tuh...klu xdak kad kredit, bulan2 aku xyah nk bayaq dah..selama dok ada pun xpakai, asek dok bayaq ja..selama dok ada pun, xpakai kad kredit, boleh ja hidup, xmati pun muahahaha...

klah, nanti kena bincang dengan hubby la, mana plan terbaik...korang rasa mcm na? huhuhu any advice ??^^


6 orang yang tak busy ^^:

anita_hanapiah said...

bee..kaloo xsalah dividen bleh check 3/1..nnt kita sama2 check na...tutup la kredit kad bee..kalo ada pun biaq 1 je..kot2 ada urgent nk blik kg ke cash xckp isi myk bleh la guna...

iLa SaHaR said...

tak yah la guna kad kredit..
sy pun tak pakai..ok je nie...
maybank2u pun dah bole bayar online

ijoi said...

Bayar secara tunai. Buat simpanan dahulu untuk membeli kecuali terdesak.

LanaBusyBee said...

anita : mmg boleh check 3 hb 1 ni, cuma pengumuman dia awal la..kredit kad aku ada satu saja, dan aku xmo pakai dh, tapi hubby suh bayar n xyah pki klu xterdesak, tapi skrg ni, debit kad pun dah ada..

kak ila : tu la..xmo dah pakai...

ijoi : a'a betul tuh..sy nk langsaikan hutang je la dulu..tq

Ogy said...

ingat takmo pakai gak kad kredit tu..tp kalo takde pun susah jugak...nk booked apa2..hotel ke..airasia ke apa ke..terasa lak payah...

huhuhhu...disiplin diri ni tak kuat..iskk kalo tau dulu2 lg tak pakai kad kredit..bila dh terbiasa ni..payah lak nk stop

LanaBusyBee said...

kak gee : tu la, sy pun..ni sebab gara2 beli keta la, dia promote sekali kad kredit, klu x, sy xkenal pun kad kredit ahahaha...

mmg disiplin kena kuat..semlm dh bincg dgn hubby, dia xbagi potong, suh bayar bg habis je, pastu, klu nk g melancong mana2, ssh nk bawak cash kan, bawak kad kredit je senang...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...