Sunday, July 25, 2010

Thank You Tag

Jom sambung cita pasal hari-hari bahagia lak...so entry kali ni, aku nk cerita mcm mana persiapan sebelum hari-hari bahagia. So sapa yang dah menyampah dah nk baca, boleh la pi baca blog lain hehehe...aku nk kongsi kt hampa kat cni, lebih kurang kononnya mcm bertukar pengalaman la kan hehehehe

Perlu ka Thank You Tag ni? Terpulang la kan..Nak buat ke tak, tu atas kemahuan masing-masing. Bagi aku, aku buat Tag ni nk ucap terima kasih sebab mai kenduri aku ^^..ha lebih kurang mcm tu la, Ikhlas la kan, at least mcm ada usaha untuk ucapkan terima kasih...Disamping tu, boleh la gak, sapa yang nk suh aku design n buat TQ Tag ni, boleh la emailkan aku firbee@gmail.com....Murah saja...nk tau email je la ek ^^...

Ok, untuk Tag aku ni, aku mintak bantuan dari opismate aku iaitu Laily. Laily ni memang tangan seni...Terer melukis dan aku puas hati..Dia gak graphic designer mcm aku gak ^^..Tapi aku ni tak pandai bab2 nk pegang pensil dan melukis ni, takat menggunakan software di komputer reti la hehehe....

Idea ni datang bila aku dok blogwalking pada blog2 bride2be...macam2 idea depa buat Tag..So datang la ilham aku untuk buat mcm di bawah ni..


Ini adalah draft dari Laily..Dia lukis atas kertas..Aku just bagi ja idea kt dia, pandai ja dia generate idea, dan aku sukaa ^^ Thanks laily, nanti akak bagi satu kt awak seperti yang dijanjikan ^^...Lepas laily lukis pada kertas, so aku scan dan jadi la imej macam kt atas tu.


Pastu, aku masukkan imej yang telah di scan ke dalam adobe flash untuk buat illustration..Mesti orang yang terer bab2 ilustrasi ni tanya, pasepa tak guna Ilustrator? ahahah sebab aku kurang mahir menggunakan Illustrator, baik aku guna Adobe Flash ja, sebab nk trace je pun...Dan hasilnya seperti di atas. Aku ubah sikit2 la kan mengikut kesesuaian

Dan mesti la rasa tak besh kalau kosong ja kan..So aku masukkan sedikit corak..Wajib ada email aku okey ^^..dan semestinya tarikh hari -hari bahagia kami ^^

Dan beginilah hasilnya apabila di print..Aku print atas Art Card Paper 120gram..so tak la nipis sangat, dan tak la tebal sangat kan...



Dan inilah hasilnya ^^...Malangnya aku hanya ada gambar ni saja..Yang sebenarnya Tag ni aku lekatkan pada paper beg...Lupa nk snap..Nanti la aku update lain.So pic yang ni pun dapat dr OP aku..Beg non-woven tu adalah spare untuk paper beg yang dah di beli, besa la, takut tak cukup..

So, cute x? hehehe...sekarang ni, aku tengah hendak mencari idea untuk design TQ Tag tuk dua pupu aku iaitu Nurul Iza yang bakal naik pelamin 15hb9 ni, Insyaallah....Tak tau lagi mcm na rupanya, kiranya ni sponser la untuk dia..

update : ni gambar paper beg yang aku kasi pada kawan2 ^^


0 orang yang tak busy ^^:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...