Tuesday, May 4, 2010

Jalan -jalan di Jalan Tar

Ahahaha penin x baca tajuk entry tu? harap2 xpenin la na hehehe...

Alkisah bermula cerita (ceeewah ^^)...Di pagi hari yang hening di hari cuti pekerja, tetiba masuk sms dlm hp...owh Kak Kin, dia ajak aku g jalan2...sebab dia sorang2 ja kat umah...boring katanya...so aku pun lum decide lagi nk bawak dia pi mana....cuma dia kata teringin nk makan nasi tomato lunch nanti...adeeeh nk cari mana nasi tomato ek? kalau pasar malam ada gak la kan jual...so aku tdoq la dulu, awal lagi, baru kul 7 pagi kan..

Dalam kul 11 pagi, aku dah gerak g amek kak kin kt seri kembangan...ermmm memang tak tau nk makan kt na..last2 kt jj taman equine gak ahahaha...pastu dah alang2 kak kin cuti, aku ajak la dia berjalan-jalan di Jalan Tar ^^....memandangkan dia pun xpernah sampai lagi kat ctu kan...

time tu pun dah kul 2.30 petang sampai di masjid jamek...solat zohor la dulu kan..memang macam baru sampai KL lak, sebab tak tau kat mana tempah solat wanita ahahaha...sampai ada budak ni tegur " kak baru sampai KL ke?", aku jawab " eh tak la, selalu sembahyang kat umah hehehe" ahahaha seboleh2nya tak mo mengalah...eh betul la kan, dah lama dah dok KLm dekat 4 tahun dah, tapi xtau tang mana, ha la, dok sembahyang dulu kat umah baru kuaq kan..ok2, cukup2 merapu wahai ruby :P...

start la misi kami berjalan2...berjalan2 la sangat...memang rambang mata...mana dengan brooch yang di jual di kedai2 tu..mana tudung2 lagi, aaaaaaaaaaaaaaaaaaa aku mengaku yang aku leh jadi gila kalau shopping di ctu, so kalau korang terjumpa orang gila yang berpakaian elok tu, sambil xsedar sekeliling dah, aku la tu ahahahaha....

di sepanjang perjalanan menuju ke arah kedai yang menjual kain2, sempat la aku menyambar sebentuk brooch dan sebijik beg..beg tu adalah untuk mengisi barang yang bakal di beli ahahaha, teruk kan aku ni..lagipun beg shopping aku dah rabak la huhuhu...

hari sabtu memang ada pasar malam kt ctu..alamak, lupa lak nk snap pic, tapi xpa la...korang bayangkan je la, imaginasi korang kan tinggi :P...kul 5 petang peniaga2 dah sibuk menginstall barang2 derang untuk di jual ptg kang...aku dengan kak kin, berjalan2, mencari dan survey tudung untuk majlis aku nanti..tapi apa yang aku dapat? mula2 memang xmo beli, tapi aku tergoda seyh..aku tergoda...nafsu aku tak boleh tahan lagi...jadi inilah hasilnya ahahahaha

kain pasang cotton, nasib baik murah...kaler pun besh..tu yang jatuh hati tu hehehe....

Pastu aku beli lagi sepasang untuk mak aku...dan juga sehelai tudung untuk mak aku...aku?? xbeli, sebab nk beli nanti2 hehehe...

kul 6 petang, misi mencari nasi tomato..iyah iyah iyah, dan akhirnya jumpa!!!! yeeeay....dan bau nasi tomato tu sangat la besh...eh, ni sapa yang teringin ni? aku ke kak kin? aku ni besa la, cepat terpengaruh hehehe...RM6 nasi tomato sebungkus, dengan ayam masak merah dia yang sangat mengiurkan, so kami beli dua bungkus hehehe...memang xsabaq dah nk balik makan....

pas beli nasik tomato tu, mission accomplished!!! hehehe...dan kami balik umah dengan barang shopping dan nasi tomato, memang sangat puas ati...opsss terlupa lak nk snap pic nasi tomato, terlampau ghairah nk makan nasik tomato, xleh nk kata apa dah la hehehe

0 orang yang tak busy ^^:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...