Wednesday, July 8, 2009

Kalau orang leh baca fikiran kita, apa nk buat??


Satorare dalam bahasa Jepun...Dalam translationnya transparent...aku baru ja berjaya menghabiskan drama jepun 10 episod ni...tapi sorry aku xtau nama pelakonnya jejeje..Cita ni dah lama aku dapat dari nedy..dari kami jadi student utem lagi...tapi aku besa la, tgk2 sat2...pastu tertdoq hehehe..br ni ja leh abehkan...sbb nk tau gak kesudahan citanya....

Kalau la korang mengalami situasi ni,
Situasi 1 - korang leh dengar apa yang orang sekeliling korang ckp dalam hati derang, ..( aku rasa yang ni mesti korang suka jer kan, leh tau isi hati orang kan, apa yang orang lain pikirkan)

Situasi 2 - orang di sekeliling kita leh dengar apa yang kita pikirkan...biarpun kita berada 20 meter dari orang, tapi orang tu leh dengar apa yg kita rasa, kiranya, semua orang leh dgr kita seorang saja berfikir...(hurm ni suma orang x nak kan)

So drama Satorare ni adalah dari situasi 2, mengisahkan Dr Satomi seorang satorare..apa yang dia pikir, suma orang leh dengar...dalam masa yang sama, orang sekeliling dia telah di beritahu supaya tidak memberi tindak balas terhadap apa yang dia fikirkan...sebab ni nak mengelakkan dia tahu yang dia adalah satorare...bayangkan dia adalah seorang doktor...bila pesakit datang jumpa dia, dia akan berpikir mcm2 tentang pesakit tu, pastu pesakit tu dengar...aaaaa klu benda yang besh ok la kan, mau dia pikir xleh nk selamatkan pesakit tuh, tak ke naya kan huhuhu...

macam2 lagi konflik yang berlaku dalam perjalanan seorang satorare ni...korang bayangkan kalau korang jadi awek dia...mau dia pikir semalam dia pegang tangan korang, dia cium korang ke, korang pakai serabai masa dating ke, then orang di sekeliling dgr, (padahal dia xbermaksud nk bgtau org pun kan), tak ke malu korang kan huhuhuhu...

Hero - Dr Satomi..mempunyai tahap IQ 200 ke atas...

Heroin - Dr Noriko - akhirnya rela menjadi awek kepada Dr Satomi


Dr Satomi ni jatuh cinta dengan Dr Noriko (heroin), bayangkan la, dia dok ckp dalam hati dia suka kt Dr Noriko, tapi Dr Noriko tau, sedangkan dia xbgtau pun huhuhu..dia lak tak tau yang Dr Noriko alah kepada hamster, dia bagi adiah lak kt Dr Noriko..pastu Dr Noriko ni plak, dok mengelak xnak hadiah tuh, huhuhu, tak ke haru namanya huhuhu...pastu kalau main daun terup dengan pesakit dia, bila pesakit dia nak amek kad joker, dia akan kata yes!, pastu dah sure pesakit tu x jadi amek kad joker tu, dan dia asek kalah jer hehehe...

tapi yang pelik dalam drama jepun ni kan, mcm xlogik pun ada gak...ada ke ketua doktor, dok rilek2 ja dlm bilik dia, sambil pegang kipas tangan, dok kipas2..pastu bila time rehat, suma nurse pun rehat, hurm2 pelik2...ala, dah nama pun drama kan hehehe

ending last drama ni, aku xmo cita....hehehehe adakah dia telah menyedari dirinya seorang satorare??atau tidak?? aku rasa jamal dan nedy tau, sbb depa dah abeh tgk dah hehehe...

first time aku tgk cita ni, aku tgk hero dia mcm phua chu kang lak,sbb ada taik lalat di dagu (opss kebetulan lak dgn awek taik lalat kt dagu hehehe) hehehe...heroin mcm kenal, tapi aku xtau nama apa hehehe..

so kalau korang tingin nk tgk cita ni, leh pinjam DVD kt aku, atau pun dunload sendiri hehehe...Cita ni memang besh bagi aku blogger-emoticon.blogspot.comSo, korang rasa mcm na kalau korang di anugerahkan menjadi seorang satorare??? Kalau aku abeh la hohoho...blogger-emoticon.blogspot.com

0 orang yang tak busy ^^:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...