Wednesday, March 25, 2009

Mari belajar Short Form dan Maksudnya

ahahaha...kali ni aku nk sampaikan ilmu short form...short form ni selalu digunakan ketika aku bermain game, dan aku mengaplikasikan di dalam kehidupan seharian aku..So meh la sama2 kita amek tau...tak mau tau dah la hehehe

1. afk = away from keyboard <----- tapi selalunya org akan selalu kata org yg afk ni org yg malas...Penggunaan ayat " Asek afk je la ko ni"

2. gx @ gxgxgxgx = congratulation or tahniah <----ahahaha ucapan bila up lavel or kita dapat sesuatu yang membanggakan

3. bb = bye bye <---- selalunya bila dah nk offline game...

4. GM = game master

5. noob = orang yang baru @ orang yang tak tau apa2.Contoh penggunaan ayat "Ko ni nama jer high level, tapi noob giler bila leveling" ahahaha

6. fc = fly card <---- kad yang digunakan untuk terbang kepada kengkawan kita

7. ross = necklace yang nama ross <---- mempunyai kuasa exp

8. pt = party <---------- kumpulan untuk leveling

9. zzzzzzzzzzzzzzz <----bkn maksudnya nk tdo, tapi ibarat mcm malaih la nk ckp ahaha..Contoh penggunaan ayat " Aku kan pandai" (bila kawan puji diri sendiri), ada yang akan balas "zzzzzzzzzzzzzzzzzz" ahahaha

10. oye <---- maksudnya mcm suka la...menggambarkan perasaan suka

11. np <----- no problem

Hurm tu je la kot...klu aku terguna bahasa game tuh, paham2 je la ek hehehe

0 orang yang tak busy ^^:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...